Şirketlerin dünya çapındaki çalışma tercihleri değiştikçe, esnek çalışma alanları da popülerlik kazanmaya devam ediyor. Sektöre yeni girenlerden, küresel gayrimenkul tedarikçilerine kadar herkes Coworking ve esnek çalışma alanı hizmetleri sunmaya başladı, ancak bu aynı zamanda iki ucu keskin bir kılıç. Hizmet almayı düşünen kişiler, başlangıçta zor soruları sormaktan kaçınırlarsa, işlerini büyük risklere maruz bırakmış olurlar. Latince kökenli “let the buyer beware”, yani alıcının bir ürün veya hizmetin beklentilerini karşılayamama veya kusurlu olma riskini üstlenmesi anlamına gelen “Caveat emptor” ilkesi hiç şimdi olduğu kadar önemli olmadı. 43 yıllık uzmanlığımız ile bizim alıcılara önerimiz, önünüze serilen yüzlerce Ortak Çalışma Alanı seçeneği karşısında, herhangi bir taahhüt vermeden önce kritik noktaları belirlemek, incelemek ve en önemlisi test etmek için zaman ayırmanız. İşletmenize farkında olmadan büyük zararlar vermenizi önlemek için göz önünde bulundurmanız gereken en önemli 6 faktör şunlardır.
Tedarikçinin Finansal Güvenilirliği
Coworking hizmeti alacağınız firma finansal olarak ne kadar güvenli olursa, iş üretkenliğinizi ve büyümenizi artırmak için gerekli olan son teknolojiye ve iletişim araçlarına yatırım yapma olasılığı o kadar artar. Şu soruları sormanızı öneririz:
“İşlerinin ne kadarı esnek çalışma alanlarını desteklemeye ayrılmıştır?”
“Ne kadar zamandır sektörde bulunuyorlar?”
“Kaç lokasyonları var ve nerede?”
“Çalışma alanlarını tamamlamak için başka hangi hizmetleri var?”
Bu sorular, tedarikçinin özellikle Türkiye gibi değişken ve zor bir ekonomik pazarda ne kadar güvenilir olacağını ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. 12 ay içinde yıkılması planlanan bir binaya taşınmazsınız değil mi? Öyleyse, neden potansiyel iş kesintisi, ek kurulum ve taşınma maliyetleri riskini alasınız?
Yavaş, Güvenilmez BT ve Telekomünikasyon
Ortak çalışma alanlarının hepsinin bir telekomünikasyon ve İnternet sağlayıcısı olarak hizmet verebilme yeteneği yoktur. Hizmet almayı düşündüğünüz sağlayıcıya, şu konulardaki soruları mutlaka sormalısınız:
“İnterneti ne kadar hızlı aktif duruma getirebilirler?”
“İnternet ne kadar hızlı, 1’e 1 çekişme oranına* sahip mi?” (*Mevcut bant genişliğine gelen potansiyel kullanıcı talep sayısı)
“Aynı bağlantıyı paylaşan başka kaç firma olacak?”
“Müşterilerin iş tercihlerini yönetmeleri için hazırlanmış, çevrimiçi bir portal var mı?”
“Yerel veya uluslararası lokasyonlarda hizmetleri gerçek zamanlı rezerve edebilir misiniz?”
“İşletmeniz için birkaç dakika içinde bir telefon numarası oluşturabilirler mi?”
Bu soruların cevaplarının olumsuz olması, üretkenliğinizi azaltacak ve çalışma hayatınızın kalitesini negatif etkileyecektir.
Çok Fazla Dikkat Dağıtıcı
Coworking alanının en önemli avantajlarından biri, işbirliğini mümkün kılmasıdır. Çalışanların birbirleriyle sohbet ettiği başarılı bir çalışma ortamı görmek gerçekten harika. Ama bu aynı zamanda aleyhinize de olabilir. Bu düzeyde bir açıklığı mümkün kılan bir Ortak Çalışma alanı genellikle çok rahatsız edici olabilir.
Çoğu insan biriyle konuşurken veya telefonda ne kadar yüksek sesle konuştuğunun farkında değildir. Çevrelerindeki dikkat dağıtıcı seslerden uzaklaşabilen bireyler, Ortak Çalışma Alanlarında başarılı olurlar. Ancak eğer ki siz bu insanlardan biri değilseniz, böyle durumlarda çalışmalarınızı sürdürebileceğiniz sessiz bölgeleri olduğundan emin olmak için çalışma alanını tekrar kontrol etmelisiniz.
Yanlış Kalabalık
Başarı, etrafınızda rehberlik ve akıl hocalığı sağlayabilecek, doğru türden insanlara sahip olmaktan gelir. Sadece diğer girişimciler ile bir arada olduğunuz için daha başarılı olamazsınız. Başkalarıyla işbirliği ve ağ kurmanın gücü, içgörüleri paylaşabilen ve işinizi geliştiren insanlar çevrenizde olduğunda ortaya çıkar. Çalışma Alanını işgal eden müşterilere yakından bakın ve şunu sorun:
Yanlış Kalabalık
Başarı, etrafınızda rehberlik ve akıl hocalığı sağlayabilecek, doğru türden insanlara sahip olmaktan gelir. Sadece diğer girişimciler ile bir arada olduğunuz için daha başarılı olamazsınız. Başkalarıyla işbirliği ve ağ kurmanın gücü, içgörüleri paylaşabilen ve işinizi geliştiren insanlar çevrenizde olduğunda ortaya çıkar. Çalışma Alanını işgal eden müşterilere yakından bakın ve şunu sorun:
“Tecrübelerini sizinle paylaşabilecek deneyimli şirketlerden girişimciler mi? Yoksa işlerinde sizinle aynı aşamada olan girişimciler mi? Ya da daha da kötüsü sadece sosyalleşme amaçlı ofise gelip giden gençler mi?”
İşletmeniz için doğru öngörüleri geliştirmek için tüm bunların dengede olması gerekmektedir.
Ölçeklenebilirlik Eksikliği
Ortak çalışma seçeneklerini araştırıyor olabilirsiniz, çünkü bütçenize uyan en uygun maliyetli çözümdür. Ama işinizin iki yıl, beş yıl, hatta on yıl sonrasını da düşündünüz mü?
“Çalışma Alanı seçiminiz, işletmenizin büyümesine ve genişlemesine izin verecek mi?”
“Küresel olarak ticari varlığınızı inşa etmek için sanal adres tesisleri var mı?”
”Şimdi ve gelecekte teknoloji ihtiyaçlarınızı karşılayabilirler mi?”
“İşletmenizin hızla büyümesi için kısa dönemler için kiralayabileceğiniz ofis alanları veya başka seçenekleri var mı?”
İşletmeniz büyümenin bir sonraki aşamasına her ulaştığında, çalışma alanı ihtiyaçlarınızı ve personelinizi çözülmesi gereken bir sorun olarak düşünmek istemezsiniz. Bunu her yapmanız gerektiğinde gerekli olacak operasyonel ve kurulum maliyetleri üzerinde düşündüğünüzde – bu pahalı bir alıştırma olacaktır. Bu nedenle, size şimdi ve gelecekte büyüme için doğru platformu sağlayacak bir Çalışma Alanı sağlayıcısı bulmanız gerekir. Daha da iyisi, şirketiniz büyüdükçe telefon numaranızın ve adresinizin aynı kalabileceği kusursuz bir hizmet anlayışı.
Profesyonel Olmayan İşletme İmajı
“Ortak çalışma” terimi, langırt makineleri, masa tenisi, armut koltuklar, scooterlar ve “havalı” ve “moda” gibi kelimelerle ilişkili resimleri çağrıştırır. Ancak gerçeği bilin ki, bu sektördeki birçok girişimci tarafından oluşturulmuş insani bir algıdan başka bir şey değildir. Müşterileriniz ve potansiyel müşterileriniz bu şekilde düşünmek zorunda değil! İşletme imajınız, çekmeye çalıştığınız müşteri türünü de yansıtmalıdır. ‘Popüler’ ve ‘modaya uygun’ bir işletme imajı sizin için gerçekten en iyi seçenek olmayabilir. Bunun yerine, profesyonelliğinizi ve hizmet seviyenizi göstermeniz gerekmektedir.
Ofisinizin konumu ve hizmet aldığınız şirket, başarınız için kritik öneme sahiptir. Ortak Çalışma Alanını kullanan diğer şirketlere bir göz atın. Ayrıca, Çalışma Alanına katılmanın ne kadar kolay olduğunu bir düşünün. Herkesin katılmasına izin veriyorlar mı yoksa özel mi? Yanlış türdeki veya yasal işler yapmayan işletmelerle aynı ofiste çalışma riskini almak istemezsiniz. “Düşmanlarınızı yakın tutma” atasözünü unutun, işte önemli olan hayatın birçok alanında başarıya ulaşmanıza yardımcı olacak tuttuğunuz şirket, bu günlerde kurduğunuz bağlantılar ve “kimi tanıdığınız” ile ilgilidir.
Size tavsiyemiz
Coworking alanına üye olmayı düşünüyorsanız, hizmet alacağınız sağlayıcıyı bu bahsettiğimiz faktörler konusunda mutlaka test edin. Unutmayın – Caveat emptor– şimdi ve gelecekte dikkatli bir şekilde seçim yapın. Gelin ve yerel Servcorp ekibiyle konuşun, 43 yılı aşkın süredir bu işin içindeyiz ve dünya çapında 50.000’den fazla işletmeyle çalışıyoruz. Zamanınız kısaysa, sizi tüm bu değerlendirmelerden geçme zahmetinden kurtarmamıza izin verin, tüm doğru kutuları işaretlemek için güvenebileceğiniz bir Çalışma Alanı tedarikçisi seçin.
Dünya lideri bir teknoloji platformuna sahip tek Ortak Çalışma Alanı olan Servcorp’un Ortak Çalışma Alanlarını seçin.