Tüm dünyada hazır ofisler en çok tercih edilen çalışma alanlarına dönüştü. Her şeyiyle hazır olan ofisler, kendi işini kurmak isteyenlerin de uluslararası köklü firmaların da rahatlıkla tercih edebileceği çalışma alanları olarak karşımıza çıkıyor.
Fotokopi-faks makinesi, internet ve telefon bağlantısı, sekretarya ve asistan desteği, temizlik, güvenlik ve daha pek çok hizmet sunan hazır ofisler, tüm bu kalemler için ayrı ayrı bütçe ayırmanıza gerek kalmadan yüksek performansla verimli çalışmalar yapmanıza imkân tanıyor.
Peki, her hazır ofis size uygun mu? İşinizi yaparken, kötü sürprizlerle karşılaşmamak için, ofis sağlayıcınızın size sağladığı hususları iyice incelemenizde fayda var.
Lokasyon ve bina:
Öncelikle ofis seçerken konumunuzu iyi seçmeniz gerek. Şehir merkezinde, ulaşımı kolay bir lokasyon, hem sizin hem de sizinle iş yapacak olan müşterilerinizin hayatını kolaylaştıracaktır. Binaya karar verirken güvenlik ve otopark ihtiyacınıza cevap verebiliyor olmasının yanında 24 saat çalışma imkânı sunmasını da sorgulamalısınız. Tüm bunların modern bir mimaride ve seçkin bir konumda olması, firmanızın marka imajını olumlu yönde etkileyecektir. Aynı şekilde ofisinizin dekorasyon ve temizliği imajınıza artı puan olarak yansıyan etkenlerdendir.
Ortam ve insanî destek:
Düzenli temizlik yapılan, şık ve modern bir tasarımla döşenen ferah bir ofis, çalışma şevkinizi artıracağı gibi ziyaretçilerinize de iyi bir ev sahibi olmanızı sağlar. Bu noktada misafirlerinizi karşılayacak resepsiyonistlerin olması da önemli. Misafirlerinizi karşılayan, kargolarınızla ilgilenen, telefonlarınıza istediğiniz gibi cevap veren veya aktaran sekretarya ve asistanlık desteğini özellikle incelemelisiniz. Örneğin yerel dili bilmeyen bir kişi size ulaşmak istediğinde, yabancı dil bilen bir sekretarya olması gerektiğini unutmayın.
Teknoloji:
İnternet bağlantınızın ve telefon bağlantınızın güvenli ve sorunsuz olması konusunda ısrarcı olmalısınız. İşinizi yaparken aniden kopan bir internet bağlantısı, ofis dışındayken size aktarılamayan bir telefon, ticari hayatınızda çok büyük kayıplar yaşamanıza neden olabilir. Tam bu noktada her an IT desteği alabiliyor olmanızda büyük fayda var. Uluslararası saat farkı ya da bitmeyen işler nedeni ile ofiste geçen gecelerinizde sorununuzun çözülmesi için sabahı beklemek istemezsiniz.
Ödeme ve faturalandırma:
Her alışverişte olduğu gibi hazır ofis hizmeti alımında da sözleşmenizi iyice okumalı ve ona göre imzalamalısınız. Ödeme koşulları, sizin mali koşullarınızla uyumlu mu? Döviz kurunda olabilecek ani değişikliklerde sabit kur oranı nedir? Sözleşmenin süresi, sizin için uygun mu? Tüm bunları sözleşmenizde tek tek incelemelisiniz.
Faturalarınızın şeffaflığı, maddi ve manevi güven vermeli. Telefon faturanızda hangi numara ile kaç dakika görüştüğünüzü ve bunun ne kadara mâl olduğunu bilmeye hakkınız var.
Tüm bunlara eksiksiz ve profesyonel bir biçimde cevap verecek olan ise elbette Servcorp!